خانه قفسه يادگيري سيار در آموزش عالي
يادگيري سيار در آموزش عالي

يادگيري سيار در آموزش عالي

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
خدمات آموزشي و پژوهشي

قالب
کتاب و نشر

بستر عرضه
رسانه هاي آنلاين

تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

توضیحات

با تعداد روزافزون رسانههاي مختلف براي يادگيري، مخاطبان سعي ميکنند رسانهاي را انتخاب کنند که با معيارها و علاقهمنديهاي آنها متناسب و داراي تنوع و جاذبه بيشتر باشد و در اين ميان رسانه ملي براي حضور فعال در اين عرصه، بايد به شناخت محيط بپردازد تا خود را بهسرعت با تغييرات رسانهاي سازگار کند.
پيامهاي ارتباطي در رسانه ميتوانند توسط گروههاي مختلف اجتماعي و فرهنگي به طرق متفاوت (بسته به هدف و منظور توليدکنندگان آن پيامها) بازخوانده يا رمزگشايي شوند. هراندازه که رسانه به بهترين شکل به کار گرفته شود، منافع و فوايد آن درزمينه کمک به رشد صحيح افراد و سازگاري او با محيط و تحول و پيشرفت جامعه بهسوي کمال مطلوب، مؤثرتر خواهد بود.
ابزارهاي سيار بهطور اخص براي کاربردهاي ارائه محتواي يادگيري و ايجاد تنوع در ارائـه محتوا مناسب هستند. به خاطر دسترسي توسط ابزارهاي سيار به مفاهيم متفاوت، ميتوان بـه ارتقاي فعاليت يادگيري اميد بست. يادگيري سيار و ابزارهـاي سـيار به خاطر خصوصياتشـان داراي اهميت هستند.
ابزارهاي سيار با توجه به قابليت ارتباطات و چند رسانه قوي ميتوانند تأثيرگذاري زيادي بر فعاليتهاي يـادگيري دانشـجويان داشـته باشـند. به کمک ابزارهاي سيار و به دليل اينکـه بسـياري از دانشـجويان سـواد فنـاوري اطلاعات و ارتباطات را دارند، ميتوانند در صـورت فـراهم بـودن بسـتر مناسـب، محتـواي يادگيري را دانلود کنند، توانايي دسترسي و تهيه تمامي منابع موردنياز يـادگيري را داشـته باشند.
دانشگاهها به کمک ايميل، خدمات پيام کوتاه و چند رسانه، ميتوانند از دانشـجويان پشتيباني آکادميک نمايند. حمايتهاي مديريتي مانند يادآوريهاي مربـوط بـه تحصـيل، اخبار و اطلاعات دانشگاه و موارد ضروري ميتوانند بـه کمـک ابزارهـاي سـيار از طريـق دانشگاه در اختيار دانشجويان قرار گيرند. دسترسـي دانشـجويان بـه متـون تمرينـي کلاسي راحتتر ميگردد. دانشجوياني که تلفن همراه دارند، ميتوانند يـک سـطح يـادگيري هرروزه داشته باشند.
تعامل بـين دانشـجويان بـا همتاهايشـان را ميتوان بـدين روش افـزايش داد ابزارهاي سيار ميتوانند از تکثير جـزوات و منـابع امتحـاني بـه شـکل سنتي جلوگيري نمايند و باقابليت پخش ويديويي، پخـش صـدا، ضـبط صـدا و نيـز امکـان ذخيرهسازي اطلاعات ارائهشده در سر کلاس و نيز قابليت جابهجايي کارت حافظه، نقش بزرگي را در يادگيري ايفا نمايند.
به همين منظور کتاب حاضر تحت عنوان يادگيري سيار در آموزش عالي مدون گرديد. در اين کتاب تلاش شده است تا مهمترين مباحث موردنياز کاربردي در موضوعات متنوع و جذاب براي مديران، کارشناسان، اساتيد، دانشجويان و ساير علاقهمندان تدوين شود.
محتواي اين کتاب بر 5 فصل است که در فصل اول مباحث مربوط به مفاهيم آموزش و يادگيري، فصل دوم تحت عنوان يادگيري، فصل سوم کتاب آموزش(يادگيري) الکترونيکي مطرح شده است و در فصل چهارم به علت تغيير پارادايم آموزش به يادگيري سيار پرداخته و درنهايت در فصل پنجم تحولات يادگيري در آموزش عالي و آموزش سيار بررسي و مورد تحليل قرارگرفته است.

امتیاز دهید