خانه قفسه اصول و مباني سازمانهاي توسعه محور،EXO و يادگيرنده
اصول و مباني سازمانهاي توسعه محور،EXO و يادگيرنده

اصول و مباني سازمانهاي توسعه محور،EXO و يادگيرنده

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
خدمات آموزشي و پژوهشي

قالب
کتاب و نشر

بستر عرضه
رسانه هاي آنلاين

تاریخ تولید
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

توضیحات

دنياي رسانه¬ها با سرعت در حال تغيير است و اعتقادات درازمدت در مورد منابع ارزش در يک مدل کسبوکار خاص، بخش رسانه¬اي يا جغرافيايي هم تغيير کرده است. در اين چشم¬انداز تغيير يافته، رسانه¬ها در حال افزايش تقاضا براي انواع داده ارائه شده¬اند علاقه¬مندي مصرف¬کنندگان و تبليغ¬کنندگان به صرف هزينه خود در رسانه¬ها و سرگرمي با تأملات فراوان همراه شده است.
سازمان¬هاي يادگيرنده و آموزش محور در هزاره سوم و مظهر سازمان¬هاي توسعه محور و پيشرفت¬مدارند. هوشمندي رقابتي و نظارت هدفمند بر محيط رقابتي باهدف اخذ تصميمات راهبردي حلقه مفقوده سازمان¬هاي ايراني و به طبع آن عدم توجه به آموزش و يادگيري کارکنان است بهعنوان مزيت رقابتي است. امروزه، آموزش و يادگيري دو اصل اساسي جهت توسعه فردي، سازماني و جامعه محسوب مي¬شود. که با توجه به تغييرات و تحولات فزاينده، نياز به آن بيش از هر زمان ديگري احساس مي¬شود.
اما نکته مهم¬تر در سازمان، اين است که براي دستيابي به توسعه محوري و پيشرفت محوري نياز به يک «الگوي آموزش محوري» در سازمان وجود دارد. هر سازماني به افراد آموزشديده و متخصص که يکي از مؤثرترين عوامل در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هر کشور به شمار مي¬رود نياز دارد تا مأموريت خود را به انجام برساند. اگر توانائي¬هاي کارکنان موجود سازمان پاسخگوي اين نياز باشد آموزش ضرورت چنداني ندارد، اما اگر کارکنان سازمان داراي دانش، اطلاعات، مهارت¬هاي لازم و مناسب نباشند سازمان را دچار مشکلات و ضايعات عديده مالي و اداري و غيره خواهند کرد. بدين ترتيب، براي داشتن يک سازماني که دغدغه آن توسعه و پيشرفت است، نياز آموزش محوري بودن سازمان است.
به همين منظور کتاب حاضر تحت عنوان: اصول و مباني سازمانهاي توسعه محور (با تأکيد بر سازمانهاي رسانهاي) مدون گرديد. در اين کتاب تلاش شده است تا مهمترين مباحث موردنياز کاربردي در موضوعات متنوع و جذاب براي مديران، کارشناسان، اساتيد، دانشجويان و ساير علاقهمندان تدوين شود.
محتواي اين کتاب بر 7 فصل است که در فصل اول کليات و تعاريف، در فصل دوم در خصوص سازمانهاي توسعه محور، فرايندهاي توسعه سازمانها و مدلهاي توسعهسازماني، در فصل سوم مباحث مربوط به سازمانهاي پيشرفت مدار/ EXO، در فصل چهارم سازمان آموزش محور (سازمان يادگيرنده) بررسي گرديد سپس در فصل پنجم صنعت رسانه و سازمانهاي رسانهاي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت و در فصل ششم آموزش در سازمان صداوسيما و اهداف و راهبردي پنجگانه آموزش در اين سازمان اشاره گرديد و درنهايت در فصل هفتم به نتيجه گيري کلي در خصوص سه مقوله ي توسعه محوري، پيشرفت مداري (EXO) و حرکت به سوي سازمان يادگيرنده(آموزش محوري) پرداختهشده است.

امتیاز دهید