وبينار مصيبتهاي لجستيک براي فروشگاههاي اينترنتي
موضوع
ساير موارد
تعداد شرکت کنندگان
۵۰
هزینه
ندارد
زمان برگزاری
از تاریخ: ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
تا تاریخ: ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
ساعت برگزاری
۱۹:۰۰
مدت زمان دوره
۲ ساعت
مکان فیزیکی برگزاري
ندارد
لینک برگزاری مجازی
https://eseminar.tv/wb43599
لینک ثبت نام
https://eseminar.tv/wb43599
توضيحات وبينار:
بسياري از افراد، در زمان راهاندازي کسبوکار آنلاين خود، تصورات خيلي خوبي از موفقيتشان در آينده دارند. البته، نمونههاي موفق هم کم نيستند، بهخاطر همين افراد تشويق ميشوند تا يک فروشگاه اينترنتي راهاندازي کنند. اما بسياري از فروشگاههاي اينترنتي، در سکوت خبري و بدون اطلاع ديگران، شکست ميخورند. با تجزيهوتحليل متوجه خواهيد شد که اين کسبوکارها داراي وبسايت، تبليغات، سئو، سوشال مديا و وروديهاي قابلقبولي هستند و بهصورت مناسب طراحي و اجرا شدهاند و حتي تکرار خريد و حاشيۀ سود «Margine» بسيار خوبي هم داشتهند. پس دليل شکست آنها چيست؟ نهايتاً با تحقيقات بيشتر پي ميبريد که از سه ضلع اساسي فروشگاههاي اينترنتي در اجراي يک يا دو ضلع مشکل داشتند: تامين، لجستيک و فروش، سه ضلع و اصل اساسي در يک فروشگاه اينترنتي هستند که بايد لحظهبهلحظه آنها را بررسي کنيد و از کارآمد بودنشان اطمينان حاصل کنيد:
تامين: درواقع بتوانيد محصولات و خدماتتان را در زمان مناسب، بهشکل مناسب و با قيمت مناسب تامين کنيد.
لجستيک: محصولاتتان را بهشکل مناسب، سالم، سريع و در زماني که موردانتظار مشتري است و قابلپيگري، رصد، اندازهگيري و ارزيابي باشد به مشتريان تحويل دهيد.
فروش: فرآيندي که شامل سايت، سوشال مديا، تبليغات، سئو، کارمندان و... ميشود.
اگر فقط يکي از اين اضلاع، کارآمد و مناسب طراحي شده باشد، الزاماً شما موفق نميشويد. براي مثال، مبحث لجستيک بسيار اهميت دارد، بهخصوص در ايران که مشکلات لجستيکي بسيار بالا است. شرکتهاي حملونقل اشتباهات زيادي دارند. شايد شما هم داستانهاي زيادي را از تيپاکس شنيدهايد، اما قطعاً تمام اشتباهات متوجه تيپاکس نيست و اين کسبوکار تمام تلاشش را کرده تا کارش را بهدرستي انجام دهد. اما زماني که يکي از نمايندههايش در شهرستان رفتار نامناسبي دارد يا زمان ارسال به محصول صدمه وارد ميشود، نميتوان بهتنهايي تيپاکس را عامل اين اشتباهات قلمداد کرد.
اگر بيشتر دراينباره جستوجو کنيد، داستانهاي اينچنيني زيادي خواهيد شنيد، مثلاً دربارۀ شرکت پست ايران، ماهکس، تينکس، لينک اکسپرس و غيره که همگي شرکتهاي لجستيکي هستند و هرکدام از آنها محدوديتها و شرايط خاص خودشان را دارند؛ حال برخي با قيمت بالاتر، برخي با سرعت بيشتر، بعضي با کيفيت ارسال بهتر.
واقعاً چه پارامترهايي در لجستيک مهم است؟ چه پارامترهايي را بايد در نظر بگيريم؟ چگونه ميتوانيم اضلاع فروش اينترنتي را بهشکل مناسب و هدفمند مديريت کنيم.
در اين وبينار، قرار است آقاي پشوتن پورپزشک و آقاي عادل طالبي دربارۀ موضوعات و مشکلات اين حوزه صحبت کنند. آقاي پشوتن پورپزشک مدير عامل پادرو هستند و سابقۀ فعاليت در باميلو (يکي از بزرگترين مارکتپليسهاي ايراني) را دارند و اقاي طالبي را هم که حتماً ميشناسيد؛ دبير انجمن صنفي کسبوکارهاي اينترنتي و يکي از کساني که سالهاست، حداقل از سال 1382، با اداره و رصد کردن فروشگاههاي اينترنتي، به مسائل اين حوزه کاملاً واقف است.
براي ثبت سوال به لينک زير سر بزنيد و سوالات خود را ثبت کنيد:
https://ffo.ir/webinarl
نظری یافت نشد