خانه تخته سياه دوره آموزشي توسعه کسب و کار پايدار
دوره آموزشي توسعه کسب و کار پايداردوره آموزشي توسعه کسب و کار پايدار

دوره آموزشي توسعه کسب و کار پايدار

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
استارتاپ و کسب و کار فرهنگي
تعداد شرکت کنندگان
۵۰
هزینه
ندارد

زمان برگزاری
از تاریخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
تا تاریخ: ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
ساعت برگزاری
۱۴:۰۰
مدت زمان دوره
۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

مکان فیزیکی برگزاري
ندارد
لینک برگزاری مجازی
https://b2n.ir/u31498
لینک ثبت نام
https://b2n.ir/u31498

توضیحات

توضيحات

دوره توسعه کسب و کار پايدار

اين دوره توسط دفتر UNODC سازمان ملل در تهران و با تسهيلگري تيم ارزش آفرينان افغانستان و همکاري باشگاه کارآفريني تيوان با هدف توسعه کسب و کارهايي که به تازگي ايجاد شده‌اند و يا رشد کسب و کارهاي کوچک، مي‌باشد. در دور قبلي اين برنامه با عنوان طراحي کسب وکار پايدار، سعي بر ايجاد تفکر طراحي مسير کسب و کار صحيح شرکت کنندگان توسط خودشان بود. در اين دوره مباحث توسعه‌اي يک کسب و کار مد نظر بوده و به شرکت کنندگان در طرح مسير توسعه کسب و کارشان و به واسطه آموزش برخي مهارت‌هاي موضوعي، کمک خواهد کرد. اين دوره شامل ۶ کارگاه آموزشي با هدف توسعه يک کسب و کار پايدار با توجه به مسائل و چالش‌هاي روز برگزار مي‌شود.



موضوع اول: شناخت محيط اقتصادي و اجتماعي


تاريخ ۲۰ آبان ماه پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ الي ۱۹:۴۰

ورود به فضاي کسب و کار، نيازمند شناخت از پارادايم هاي کانتکس موجود است، فضاي کسب و کار هر کشوري متشکل از روندهاي قانوني و سياست گذاري کلان و خط و مشي هاي خاص خود است، اقتصاد هر کشوري نيز متشکل از بخش هاي مختلف با توزيع و نيازمندي هاي متفاوت است. زيرساخت هاي فناوري موجود در کشور، روندهاي اجتماعي و فرهنگي نيز از مهمترين مسائلي است که بايد قبل از ورود به هر فضاي کسب و کاري مورد شناخت و تحليل قرار گيرد.



موضوع دوم: طراحي مدل کسب و کار

تاريخ ۲۱ آبان ماه جمعه از ساعت ۹ الي ۱۵:۱۰

طراحي مدل کسب و کار به عنوان يکي از اصلي ترين مراحل راه اندازي کسب و کار همواره مهم است. طراحي ارزش پيشنهادي و مدل عملياتي ارائه آن به جامعه هدف يکي از کليدي ترين نکات در طراحي مدل کسب و کار است. خلق نوآوري با توجه به مدلهاي جديد کسب و کار نيز از جمله مسائلي است که طراحان مدل کسب و کار بايد به آن توجه کنند.



موضوع سوم: شناخت و تحليل بازار

تاريخ ۲۷ آبان ماه پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ الي ۱۹:۴۰

فعاليت در هر بازار، نيازمند شناخت قواعد و بازيگران آن بازار، رقبا و ... است. تحليل رقبا، تحليل رفتار مصرف کننده، تعيين اندازه بازار و مواردي از اين دست مي بايست به عنوان يک نکته کليدي در تعيين جذابيت يک بازار براي ورود بررسي شود.



موضوع چهارم: طراحي نمونه اوليه

تاريخ ۲۸ آبان ماه جمعه از ساعت ۹ الي ۱۵:۱۰

طراحي نمونه اوليه از ايده هاي تاييد شده با هزينه کم و سريع، تست محصول اوليه و تکامل آن در مراحل راه اندازي اوليه ظرافت هاي بسياري دارد که مي تواند در صورت رعايت نشدن کسب و کار را در همان فاز اوليه با مشکل روبرو نمايد.



موضوع پنجم: حقوقي و مالي استارتاپ

تاريخ ۴ آذر ماه پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ الي ۱۹:۴

شناخت از نحوه تامين مالي اوليه يک کسب و کار نوپا از روش هاي مختلف، نکات مختلف در خصوص ارزشگذاري و مديريت مالي يک کسب و کار نوپا نيز در مراحل قبل از رشد مي تواند به شکل گيري صحيح يک کسب و کار کمک شاياني نمايد. همچنين اطلاع از فرآيند‌هاي حقوقي و قانوني مي‌تواند ديد واضحي نسبت به نحوه اجراي کسب و کار به صورت قانوني به ما داده تا با چالش‌هاي کمتري رو به رو شويم.



موضوع ششم: ورود به بازار، رشد و استراتژي رشد

تاريخ ۵ آذر ماه جمعه از ساعت ۹ الي ۱۵:۱۰

نکات مهم در ورود به بازار، جهت گيري استراتژيک، نحوه رقابت و تعامل با رقبا، ايجاد اتحادهاي استراتژيک، برنامه ها و کمپين هاي بازاريابي، قيمت گذاري و ... همه از نکاتي هستند که در فاز رشد بايد شناختي جامع از آنها داشت.



تمام افرادي که در اين دوره شرکت کرده و در تمام جلسات حضور داشته باشند، از طرف دفتر UNODC مدرک شرکت در دوره را دريافت خواهند نمود. همچنين تيم‌هاي برتر به مدت ۲ ماه پس از دوره خدمات منتورشيپ تخصصي براي کسب وکارشان، دريافت خواهند نمود.

امتیاز دهید
ثبت نظر جدید
Unknown

نظری یافت نشد