تکنولوژی های ارتباطی آنلاین

تکنولوژي هاي ارتباطي آنلاين

بی شک تحولات شگرف در زمینه ظهور تکنولوژی های ارتباطی آنلاین، الگوهای تولید، انتشار و مصرف محتوا را دگرگون کرده است. ضریب نفوذ اینترنت با عددی حدود ۷۴ درصد، همراه با ویژگی های منحصر بفرد ابزارهای دسترسی به آن مانند تلفن همراه، از قبیل شخصی بودن، دردسترس بودن، تعاملی بودن به همراه هزینه پایین، آنها را تبدیل به یکی از مهمترین و اثربخش ترین رسانه های تبلیغاتی نموده است.

در حال حاضر در مقیاس جهانی تلویزیون با در اختیار داشتن 35 درصد از هزنیه های تبلیغاتی، بیشترین سهم را در بین سایر اشکال تبلیغاتی به خود اختصاص داده است و براساس برآوردهای صورت گرفته از روند رو به رشد تبلیغات دیجیتال، برای نخستین بار در سال 2020 هزینه های تبلیغات دیجیتال با سهم 44 درصدی بیشترین میزان تبلیغات را نسبت به اشکال دیگر به خود اختصاص خواهد داد.

در ایران نیز هرچند سهم تبلیغات از تولید ناخالص داخلی بسیار کم تر از میزان کشورهای توسعه یافته است اما روند رشد تبلیغات دیجیتال نسبت به سایر بخش ها بسیار چشمگیر بوده است و کارشناسان و فعالان این بخش براین باورند که در آینده ای بسیار نزدیک تبلیغات دیجیتال در ایران گوی سبقت را از سایر اشکال تبلیغات خواهد ربود.

در این بخش سعی داریم نگاهی بر بازار تبلیغات و تحلیل آن در ایران و جهان بپردازیم، با ما همراه باشید.

پژوهشگران: حسین ابطحی ، وحید آزاد منش

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۱:۵۰