مجموعه های فرهنگی ماموریت واهداف کلان مشخصی ندارند

اسماعيل معنوي با اثر«نماهنگ خوشا به حالت اي روستايي» در دوازدهمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال موفق به کسب رتبه در موضوع اقوام ، فرهنگ ملي وگردشگري شده است. آن چه مي خوانيد گفت وگوييست با اسماعيل معنوي کارگردان اثر.

_خودتان رو معرفی کنید؟

 

 اسماعیل معنوی هستم، متولد اسفند شصت و هشت، شهرستان مسجدسلیمان


_محصولی که تولید کردیدچیست ؟


نماهنگ خوشابحالت ای روستایی

 

-ایده اولیه از کجا شکل گرفت؟


یک فیلم موبایلی بصورت اتفاقی بدستم رسید که توجهم رو جلب کرد. بچه های یک دبستان روستایی سرودی را در مورد رهبر معظم انقلاب می خواندند که مضامینش برایم شیرین بود، از طرفی فضای روستا دلم رو برد، البته شاید به جهت اینکه من خودم بختیاری هستم این حس را داشتم اما گمان میکردم که بقیه هم می توانند این حس خوب را تجربه کنند، تصمیم گرفتم یک تیم تصویربرداری به آن روستا ببرم و سرود بچه ها را دوباره ضبط کنم. این را با مشقت‌های زیاد انجام دادیم و استقبال عجیب مردم فراتر از حد تصور بود‌. بیننده های آن کلیپ از مرز یک میلیون هم گذشت. اینطور بود که حس کردم مردم با فضای روستا خوب ا تباط می گیرند اما به شرط آنکه دست‌نخورده و بکر باشد. مدتی بعد با همین ایده به سراغ تولید نماهنگی قوی‌تر رفتیم که محصولش شد خوشابحالت ای روستایی...


-چه چالش‌هایی در مسیر تولید  نماهنگ داشتید؟


بسیار زیاد! مهم‌ترینش هم سختی و مشقت در تامین هزینه هاست. اگر بخواهی مستقل باشی و مسیر دغدغه هایت را بروی راه سختی در پیش داری.


-با جایزه بیست میلیونی که دریافت می‌کنید از جشنواره چیکار می‌کنید؟


ما همیشه در موسسه آب و آینه یک لیست از نیازمندی ها داریم که به ترتیب اولویت چیده شده. الان اولویت‌مان خرید یک کرین۳ است. احتمالا در همین موضوع صرف میشه .


-برای توسعه محصول برنامه ای دارید یا نه؟


بله، بنا داریم که کارهای روستایی را برای استان ها و قومیت های مختلف بسازیم .


_مشکلات کسب وکاری در حوزه صنایع خلاق چیست؟


مشکل اینه که بسیاری از مدیران فرهنگی فهم درستی از ماجرا ندارند. بودجه های فرهنگی بسیار زیادی به هدر می رود اما در مقابل ایده های زیادی روی زمین مانده. از طرفی مجموعه های فرهنگی ماموریت و اهداف کلان مشخصی ندارند، کارها از حیث محتوا بهم پیوسته نیستند و گاها متناقض‌اند.  

 

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۲۰:۰۸