ارزيابي راهبردي ظرفيت رسانه هاي نوين در ارتقاي فرهنگ کتابخواني
موضوع
حکمراني فرهنگي
قالب
کتاب و نشر
بستر عرضه
رسانه هاي آنلاين
تاریخ تولید
۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تدوين راهبردي ظرفيت هاي رسانه هاي نوين در ارتقاء فرهنگ کتابخواني و مصرف فرهنگي کتاب در ايران.
پژوهشگر: حسين خليلي (مديرعامل موسسه فرهنگي هنري پاسخ روشن انديشه).
انتشار توسط دفتر مطالعات و برنامه ريزي فرهنگي و کتابخواني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
اين پژوهش، به بررسي و تدوين ظرفيت هاي رسانه هاي نوين در ارتقاء فرهنگ کتابخواني و مصرف فرهنگي کتاب در ايران پرداخته است. در اين راستا، ابتدا مباني و مفاهيم نظري مربوط به اين حوزه ارائه مي شود. سپس وضعيت کنوني فرهنگ کتابخواني و رسانه هاي نوين در کشور تشريح مي شود و براساس آن پانزده گزاره به عنوان ظرفيت هاي مربوط به ابعاد مختلف شامل شش گروه ظرفيت: سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فناورانه، محيطي و قانوني در چارچوب تحليل راهبردي PESTE ، تبيين مي شود.