هدف پيام رسانه
موضوع
سواد رسانهاي و زيست مجازي
قالب
موشنگرافي
بستر عرضه
-
تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۱/۲۳
خبر و خبررساني امروزه از مهمترين جنبههاي زندگي ماس. رسانهها خط مقدم توليد و انتشار خبر هستن. اما بايد حواسمان باشه که رسانهها صرفاً در چارچوب منافع اقتصادي و سياسي خود گام برميدارن؛ براي همين ممکنه در ارائه خدمات خود تنها بخشي از واقعيتها را بيان کنن، و حتي واقعيات رو دگرگون کنن و وارونه نشون بدن. همچنين هر يک از رسانهها از قواعد مخصوص به خود براي توليد پيامها استفاده ميکنن که ممکنه با هم متفاوت باشه. خيلي وقتا همين مسئله باعث ميشه تا يک پيام واحد به صورتهاي مختلف مطرح بشه.<br>براي همين در مواجهه با هر خبر بايد از خودمون بپرسيم توليد کننده خبر کيه؟ يا پبام اين خبر چيه؟ و البته مهمتر از همه بايد از خودمون سوال کنيم که آيا رسانه انتشار دهنده خبر با ما صادقه يا در راستاي اهداف خود يا جناح خاصي در حال توليد خبر و انتشار اون هس.