تکنيک اقناعي ترس
امتیاز 0.0 اشتراک گذاری
موضوع
سواد رسانهاي و زيست مجازي
قالب
موشنگرافي
بستر عرضه
-
تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۲/۰۳
توضیحات
امتیاز دهید در تکنيک ترس از تهديد و ايجاد رعب و وحشت به منظور تضعيف روحيه و سست کردن اراده استفاده ميشه. در اين روش ضمن تهديد و ترسوندن مخاطبان به شيوههاي مختلف، به او اينچنين القا مي کنن که خطرات و صدمات احتمالي بر سر راه کمين کرده و از اين طريق آيندهاي مبهم و توام با سختي و مشکلات را براي مخاطب ترسيم ميکنن. در فرايند عملي اين تکنيک ميشه اينطوري گفت که ترس شديد تحت شرايطي خاص، قدرت اقناع کنندگي پيام رو افزايش ميده؛ اينکه مخاطب متقاعد بشه که خطرهاي اشاره شده، جدي هستن و باور کنه که اين خطرها محتملن و بعد از اون، مخاطب باور کنه که توصيههاي ارائه شده در مورد عامل ترس، مفيد و موثره و در نهايت مخاطب متقاعد بشه که ميتونه به توصيهها و کنشهاي درخواستي عمل کنه.