تکنيک اقناعي طنز
موضوع
سواد رسانهاي و زيست مجازي
قالب
موشنگرافي
بستر عرضه
-
تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۲/۰۵
در عالم رسانه طنز روشي قدرتمند براي قانع کردن مخاطبه. در بسياري از پيامهاي رسانهاي از اين شيوه استفاده ميشه تا توجه ما بيشتر به پيام جلب شه. اين راه باعث ميشه پيام با احساسي خوب و مفرح در ذهن ما همراه باشه. اين تکنيک بر روي اين مکانيزم ذهني بنا شده که هنگامي که ميخنديم، احساس خوبي داريم. بنابراين، اگر آگهي تبليغاتي بتونه ما را بخندونه، ميتونه اين احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پيوند بزنه. اما استفاده از تکنيک طنز تنها محدود به تبليغات محصولات نميشه و در رسانههاي خبري و عالم سياسي نيز از اين تکنيک استفاده ميشه. اين تکنيک در بسترهاي خبري بيشتر براي بيان مشکلات استفاده ميشه. شايد از بهترين نمونههاي استفاده از اين تکنيک رو بتونيم در آثار مرحوم گل آقا يا بخش طنز روزنامهها پيدا کنيم.