خانه قفسه تکنيک تکرار
تکنيک تکرار

تکنيک تکرار

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
سواد رسانه‌اي و زيست مجازي

قالب
موشن‌گرافي

بستر عرضه
-

تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

توضیحات

يکي از تکنيک‌هاي رسانه‌اي تکرارِ. همونطور که از واژه «تکرار» بر‌مي‌آد، رسانه‌ها در اين تکنيک براي زنده‌نگه‌داشتن موضوع، با تکرار زمان‌بندي‌شده، سعي مي‌کنن موضوع تا زماني که نياز هست، زنده بمونه. در اين روش، با تکرار پيام، سعي در القاي مقصودي معين و جاانداختن پيامي در ذهن مخاطب دارن؛ تکرار از لحاظ روانشناسي در تشکيل عادت، بسيار مفيدِ؛ به‌ويژه اگر با دقت توأم باشه. بدون تکرار، تثبيت و تقويت دقيق‌تر عادت ميسر نميشه. حتي اين تکنيک يکي از روش‌ها يادگيري هم هست که احتمالا روش‌هاي مختلفش رو براي يادگيري مثلا زبان خارجي شنيديد. به عبارت ديگه، تکرار مثل ضربه‌هاي پياپي چکش که سرانجام ميخ رو ميکوبونه توي هدف. بنابراين فرستنده پيام اميدوارِ که اين شکل از ضربه زدن مداوم، باعث دريافت نکات پيام توسط مخاطب بشه.

امتیاز دهید