خانه قفسه منفور سازي
منفور سازي

منفور سازي

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
سواد رسانه‌اي و زيست مجازي

قالب
موشن‌گرافي

بستر عرضه
-

تاریخ تولید
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

توضیحات

يکي از تکنيک‌هاي رسانه‌اي منفور سازيه. در اين تکنيک، رسانه مورد نظر تلاش ميکنه تا تنفر و دشمني جمعيت مخاطب را نسبت به عقيده، گروه و يا کشورهاي خاص برانگيزه به نحوي که اگر گروهي منفور از موضوعي پشتيباني کنه، صرف نظر از درست و يا نادرست بودن آن موضوع، رسانه وجهه منفي گروه حامي را بزرگنمايي مي کنه و از اين طريق بر مواضع جمعيت مخاطب اثر ميذاره. به طور مثال نزديک به پايان جنگ جهاني دوم، هواپيماهاي آمريکايي بر روي هيروشيما و ناکازاکي، با انداختن بمب‌هاي اتمي بيش از ۱۰۰ هزار نفر غير نظامي از جمله زنان و کودکان را به قتل رسوندن اما يک هفته پس از اين اتفاق وحشتناک، يک نظر خواهي عمومي نشون داد که کمتر از پنج درصد جمعيت آمريکا، مخالف استفاده از آن سلاح بودن؛ حيرت انگيزتر اينکه ۲۳ درصد اعتقاد داشتن پيش از آنکه اجازه تسليم به ژاپني‌ها ميدادن، بايد بمب‌هاي بيشتري ريخته مي شد و اين به دليل همون عملکرد رسانه‌هاي آمريکايي در اهريمن سازي از ژاپني‌ها بود.

امتیاز دهید