خانه قفسه آفتاب
-

آفتاب

امتیاز 0.0 اشتراک گذاری

موضوع
خانواده و سبک زندگي

قالب
سايت

بستر عرضه
رسانه هاي آنلاين

تاریخ تولید
۱۳۸۰/۰۱/۰۱

توضیحات

آفتاب يک پرتال به زبان فارسي براي ايرانيان است.
با افزايش روزافزون سايت‌هاي اطلاع‌رساني/خدماتي در اينترنت، درک ارتباط موضوعي و مفهومي، مابين اطلاعات/خدمات ارائه شده در آنها روزبه‌روز اهميت بيشتري مي‌يابد. ابزارهاي جستجوي موجود در اينترنت مانند Google نيز با استفاده از کلمات کليدي موجود در اين سايت‌ها و فرمول‌هاي پيچيده‌اي که به مرور زمان توسعه داده‌اند به طبقه‌بندي آنها مي‌پردازند. بديهي است که اين روش تنها پاسخگوي بخشي از نيازهاي کاربران و شايد تنها يک نقطه شروع در اينترنت است. پرتال‌ها با استفاده از ابزارهاي جستجو و ابزارهاي ديگر مورد بحث در تکنولوژي ساخت پرتال وظيفه ايجاد يک ارتباط از پيش تعريف شده با نقطهٔ شروع و پايان مشخص را به عهده دارند.

به همين منظور پرتال‌هاي اختصاصي مربوط به سازمان‌ها در هنگام پاسخگوئي به ارباب‌رجوع مي‌بايستي عمليات موردنياز مراجعين خود را از پيش با نقطهٔ شروع، توالي انجام کار و نقطهٔ پايان مشخص نمايند. عمليات موردنياز مراجعين ممکن است در يک‌لحظه چندين سيستم موجود در سازمان را تحت تأثير قرار دهند. پرتال‌هاي عمومي نيز اهدافي اين چنين با کارکردهاي گوناگون را دنبال مي‌نمايند.

رسالت آفتاب به‌عنوان يک پرتال عمومي، توانائي بخشيدن به کاربران خود در ابعاد گوناگون کار و زندگي است. ارائه اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف و ايجاد ارتباط الکترونيکي با توليدکنندگان اطلاعات و يا دارندگان آن در حوزه‌هاي فرهنگ و هنر، اقتصاد و تجارت، علم و آموزش، بهداشت و درمان و ... به همراه ايجاد بستري مناسب براي انجام عمليات موردنياز کاربران، هدف اصلي ما در آفتاب است که به ياري خداوند بزرگ و استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين در راه رسيدن به آن گام برداشته‌ايم.

اميد است با عنايت دارندگان و توليد کنندگان اطلاعات، راهنمائي همکاران حوزهٔ فن‌آوري‌اطلاعات و خواست کاربران آفتاب اين هدف دست‌يافتني باشد.

امتیاز دهید