پیدا کردن مشتری ومدل درآمدی چالش اصلی صنایع خلاق است

-خودتان را معرفی کنید

حسن میثمی هستم. مدیر مسئول رسانه تخصصی مجازیست

_محصول یا خدمت که تولید کردید چیست؟

مجموعه‌ای که ما تولید کردیم یک سری ویدیویی 9 قسمتی گفت‌وگوی تخصصی پیرامون موضوعات فضای مجازی است که در قالب گفت‌وگو با مسئولان، فعالان و کارشناسان و متخصصین منتشر شده است.

_ایده اولیه از کجا شکل گرفت؟

احساس کردیم که گفت‌وگوهای منتشر شده در فضای مجازی پیرامون فضای مجازی از عمق لازم برخوردار نیست و لازم است گاهی با پدیده‌ها تخصصی‌تر و عمیق‌تر مواجه شویم. برای همین این مجموعه را تولید کردیم.

سرمایه کار چطور فراهم شد؟

این مجموعه حامی غیرمالی داشت و رسانه «ایسکانیوز» که از رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد است، برای تولید این سری مجازیست را حمایت کرد.

_در تیم چند نفرید؟ وچطور تیم را شکل دادید؟

تیم مجازیست متشکل از یک مدیر مسئول، یک سردبیر، یک مدیر تولید، دو ادمین و حدود 4 نفر روزنامه‌نگار حق‌التحریر است. ما در روند کار در طول سال‌های گذشته به شناسایی روزنامه‌نگاران تخصصی و شروع همکاری با آن‌ها اقدام کردیم.

-چه چالش‌هایی در مسیر تولید محصول یا خدمت داشتید؟

چون موضوع تخصصی است، هم پیدا کردن کارشناس سخت است و هم پیدا کردن کسی که در این زمینه با مناسبات رسانه آشنا باشد.

از طرف دیگر کمبود حمایت‌های مالی و نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار احساس می‌شود. البته در این زمینه موسسه تبیان به ما خیلی کمک کرد.

_با جایزه بیست میلیونی که دریافت می‌کنید از جشنواره چیکار می‌کنید؟

حتماً برای توسعه رسانه مجازیست این مبلغ رو هزینه می‌کنیم.

-برای توسعه محصول برنامه ای دارید یا نه؟

ما در حال برنامه‌ریزی برای فصل دوم این مجموعه گفت‌وگو هستیم. در این فصل به سراغ مسئولان ادوار مرتبط با حوزه فضای مجازی خواهیم رفت.

_مشکلات کسب وکاری در حوزه صنایع خلاق چیست؟ وچه باید بکنیم؟

به صورت خاص پیدا کردن مشتری و مدل‌های درآمدی یکی از چالش‌های جدی این حوزه است. اگر این مشکل برطرف شود، شاید خیلی از نیازمندی‌های دیگر مرتفع شود. در این زمینه حتماً آموزش و کمک به تیم‌ها و مجموعه‌ها یاری دهنده است.

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۹:۲۷