ایده ای از دل روزهای قرنطینه

خانه ماني محيطي است تعاملي براي کاربران که مي توانند سلامت خود را بسنجند و نسبت به بيماري کرونا آگاهانه تر برخورد کنند ، در محيط خانه ساعاتي را اختصاص به ورزش دهند ، تجربه هاي خود را به اشتراک بگذارند ، براي کارهاي روزانه خود برنامه ريزي کنند و همچنين مي توانند مهارت ها و دانش خود را افزايش دهند ،خود و فرزندانشان را با مجموعه هاي سرگرمي و انيميشن ها و داستانهاي جذاب و پادکست هاي انگيزشي مشغول نمايند.

خانه مانی برنده موضوع خانواده وسبک زندگی در قالب برنامه های کاربردیست . به همین بهانه ما فرصت را مغتنم شمردیم برای اینکه بیشتر در رابطه با خانه مانی بدانیم

_خودتان را معرفی کنید


من ملیکا مظفری هستم به نمایندگی از طرف تیم 6 نفره خانه مانی، متشکل از طراح اپ، گرافیست، برنامه نویسان و تولید کننده محتوا با شما گفت وگو می کنم.

 

-محصولی که تولید کردید یا خدمتی که ارائه می کنید چیست؟


تیم ما با بهره گیری از تمام ظرفیت های تولید و ساختارهای برنامه سازی و با تأکید به در بر گرفتن همه افراد جامعه با هر مشخصه ای از جمله سن، جنس، تحصیلات و ... دست به تولید مجموعه ای حول موضوعات تغییر سبک زندگی ، سلامت جسم و روان، سلامت شغلی و سلامت خانواده به خصوص در ایام قرنطینه کرونا زده.

در کل هدف ما از ارائه خانه مانی، سعی در ایجاد نگرش صحیح، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی، عملکرد مطلوب و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در این دوران خانه نشینی بوده.

 

-ایده اولیه از کجا شکل گرفت؟


آخرای سال 1398 بود که صدای قدم های ویروس منحوس کرونا به گوش ما رسید و در پی آن تعطیلی و خانه نشینی راه نجات و کنترل این وضعیت شد.  در روزهای اول خانه ماندن  برای ما که تا پیش از این تمام روز  را در بیرون از خانه سپری می‌کردیم و روزهای شلوغی داشتیم اتفاق جذابی بود، اما بعد از گذشت چند وقت و ادامه دار شدن این وضعیت،  ملال آور شد. اینجا بود که تعدادی از همکاران در صبح فردا یک ایده جدیدبه مدیریت پیشنهاد دادند. ما تصمیم گرفتیم از این پس صبح‌ ها را جور دیگری شروع کنیم و حالا که فرصتش را داریم و برای رفتن به محل کار و دانشگاه و مدرسه عجله نداریم، روز را با یک صبحانه مفید ، حرکات ورزشی مناسب و یه برنامه ریزی خوب شروع کنیم. پس با این شعار، تغییر سبک زندگی هایمان را شروع کردیم:


خانه، ما و موندنی ترین اتفاق زندگیمون!

 

-سرمایه کار را چطور فراهم کردید؟


تیم خانه مانی همگی از پرسنل صبح فردا هستند که سرمایه اولیه آن به لطف مدیریت از منابع شرکت تامین شد.

 

-تیمتان چند نفر است و چطور آن را شکل دادید؟


ما یک تیم 6 نفره هستیم که تصمیم گرفتیم با همکاری و استفاده از پتانسیل های هر یک از افراد تیم کار رو استارت بزنیم. که به حمد الهی با پشت سرگذاشتن موانع و مشکلاتی که در طول مسیر برامون پیش آمد، بالاخره به هدفمان رسیدیم. البته تمام نیروهای شرکت به سهم خود در این پیشبرد ما را یاری نمودند.

 

-چه چالش‌هایی در مسیر تولید محصول یا خدمت داشتید؟


مسلما کسب‌وکارهای نوپا همواره در مسیر رشد و بالندگی خود با چالش های متعددی روبرو می شوند.
بزرگترین چالشی که دامنگیر فضای استارتاپی ما بوده بحث تامین مالی و سرمایه گذاریه. بزرگترین دغدغه ما این بود که نتوانیم به فعالیت خود ادامه بدهیم و به سودآوری برای شرکت نزدیک بشویم.


-با جایزه بیست میلیونی که دریافت می‌کنید از جشنواره چیکار می‌کنید؟


ابتدا می خواهیم با روش ‏های مناسب بازاریابی با مشتریانمان ارتباط برقرارکنیم و همچنین در نظر داریم اپلیکیشن رو توسعه بدهیم.

-برای توسعه محصول برنامه ای دارید ؟


بله. در نظر داریم در بخش روانشناسی و سلامت جسم نسبت به توسعه سرویس های خدماتی آنلاین اقدام کنیم. این فاز از توسعه در حال طراحی می باشد.

-مشکلات کسب وکاری در حوزه صنایع خلاق چیه؟ وچه باید بکنیم؟


تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، عدم وجود نهادهای پشتیبان، دسترسی به زیرساخت فنی. ایده های برگزاری چنین جشنواره هایی در کشور برای معرفی استارت آپ ها باید بیشتر بشود.

-با بیست میلیون جشنواره چی‌کار می‌کنید؟


حتما جشن کوچیک برای موفقیت مان می گیریم و با عزم جدی به توسعه اپلیکیشن می پردازیم.

ممنون از شما و تمام عواملی که ما رو در پیشبرد اهداف مون حمایت می کنند.

 

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۲:۲۷