اگر یک درصد از سرمایه گذاری در صنایع در بازی سازی صرف شود اتفاق بزرگیست

اگر يک درصد از سرمايه گذاري در صنايع در بازي سازي صرف شود اتفاق بزرگيست

رسول شاه محمدي برنده موضوع انقلاب اسلامي در قالب بازي هاي رايانه اي در دوازدهمين جشنواره از بازي موبايلي سرافرازان مي گويد.

 

-خودتون رو معرفی کنید

رسول شاه محمدی هستم. مدیر عامل استدیو بازیسازی سیمیا (شرکت سیما پردازان یادگاران ایرانیان). تقریبا 9 سال در زمینه انیمیشن سازی/جلوه های ویژه و 2 سال اخیر به صورت متمرکز روی بازی های رایانه ای فعالیت دارم. درس کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی را در دانشگاه خواندم. بشدت به یادگیری و ارتقای سطح خودم و تیمم اعتقاد و اهتمام دارم. ناامید نیستم و آینده را همیشه روشن میبینم.

 

- بازی موبایلی سرافرازان را معرفی کنید؟

بازی ایرانی سرافرازان در ژانر استراتژی و سبک دفاع از قلعه(Tower Defense)  اثر استودیو بازیسازی سیمیا برای پلتفرم موبایل با کاراکترها و کمپین‌های متعدد در ۱۰ منطقه مختلف با درونمایه مقاومت و مقابله با نیروهای تروریستی است که تنوع بالایی دارند.


این بازی به دنبال ایجاد یک تجربه جدید برای طرفداران بازی معروف Plants of Zombies است و در عین حال، سعی داره با استفاده از سبک‌های رابط کاربری جدید که بازی‌هایی مانندClash Royale  به بازیبازان معرفی کنه، پیچیدگی‌های این سبک استراتژی را حتی کمتر کرده و مخاطب بیشتری را با این سبک آشنا کنه.این بازی صد مرحله و هفتاد کاراکتر دارد و نسخه آزمایشی ان در کافه بازار در دسترس است. ما اکنون عرضه محصول داخلی داریم و بعد از آبدیت کردن بازی در عرصه بین المللی در گوگل پلی هم عرضه خواهیم داشت.

 

-ایده بازی موبایلی سرافرازان چگونه شکل گرفته؟


دوست داشتیم جانشین خوب برای بازی پلتین زامبی، گیاهان علیه زامبی ها که بازی محبوبی در دنیاست، بازی خوب بسازیم که هم زمان از لحاظ بعد فرهنگی بتواند پیامی را منتقل کند.

 

- سرمایه کار را چطور جور کردید؟


بازی سرافرازان و نمونه اولیه محصول را به معاونت اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی سراج ارایه کردیم و پس مذاکره سراج حامی پروژه سرافرازان شد.

 

-تیمتون چند نفر هست وچطور شکل دادید؟

6 نفر و بیشتر همکاران در استدیو آموزش بازیسازی و نرم افزار های تخصصی رو دیدند. نحوه کار به صورت حضوری و متمرکز در محل استقرار استدیو و در ساعت کاری استاندارد بود. بیشتر همکاران بر خلاف بنده دانش آموخته رشته های دانشگاهی کامپیوتر هستند. در تیم ما سه تخصص عمده حضور دارند:
برنامه نویسی، طراحی سه بعدی، طراحی بازی

 

- چالش هایی که در مسیر روبرو شدید چه بود؟

 چالش تولید بازی بحث کرونا بود چون کار ما تیمی است. چالش های فنی بحث جدانشدنی از بازی سازی است، پروژه موبایل روی دستگاه های مختلف باید اجرا می شود، به فرض روی دستگاه های مختلف کار ما اجرا شود. چالش بعدی ما کسب و کار است که اخیرا بحث مجوزها از سوی شورای انقلاب فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و بعد بنیاد ملی بازی ایرانی به میان آمد.

 

-چه چیزی در مسیر خیلی شما رو اذیت کرد؟

بیشترین مشکل ما درحوزه سرمایه گذاریست .اگر یک درصد از سرمایه گذاری که در بخش های پتروشیمی، فولاد و سیمان می شود، صرف بازی سازی شود اتفاق بزرگی می افتد.

 

- برنامه شما برای توسعه بازی چیه؟

نسخه کامپیوتر سرافرازان تا آخر سال در دستور کار داریم، آپدیت، به روز رسانی و محتوای جدید در دست داریم.

 

- با جایزه جشنواره چیکار می کنید؟


 بخشی را تقدیم دوستانی که کنارم زحمت کشیدند، می کنم و بقیه مبلغ رو صرف توسعه همین کار می کنم.

از هیات داوران تشکر می کنم و باعث دلگرمی است که در این وانفسای کرونا و شرایط اقتصادی جشنواره را برگزار کردند.

 

 

 

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۰:۴۹